Taking too long? Close loading screen.

Szkoła Podstawowa nr 5 im. Polskich Noblistów w Śremie

Deklaracja dostępności

Raport o stanie zapewnienia dostępności wyświetl

Wstęp deklaracji dostępności

Szkoła Podstawowa nr 5 im. Polskich Noblistów w Śremie zobowiązuje się zapewnić dostępność strony internetowej sp5.srem.pl  zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do serwisu internetowego sp5.srem.pl.

Data publikacji strony internetowej: 2017-09-15 

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-09-30

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

filmy nie posiadają napisów dla osób niesłyszących.

Deklarację sporządzono na podstawie własnej samooceny przeprowadzonej 2020-09-30.

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych oraz

w przeglądarce Firefox:

– klawisze ALT+SHIFT+H – strona główna,

– klawisze ALT+ SHIFT+N – nawigacja,

– klawisze ALT+ SHIFT+1 – powiększenie czcionki,

– klawisze ALT+ SHIFT+2 – domyślny rozmiar czcionki,

– klawisze ALT+ SHIFT+3, ALT+ SHIFT+4,  ALT+SHIFT+5, ALT+ SHIFT+6, ALT+ SHIFT+7 – dostosowanie kontrastu,

w przeglądarkach Chrome, Internet Explorer, Edge:

– klawisze ALT+H – strona główna,

– klawisze ALT+ N – nawigacja,

– klawisze ALT+1 – powiększenie czcionki,

– klawisze ALT+2 – domyślny rozmiar czcionki,

– klawisze ALT+3, ALT+4,  ALT+5, ALT+6, ALT+7 – dostosowanie kontrastu.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Marek Juskowiak, marek.juskowiak@sp5.srem.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +48 61 28 34 414 . Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

  1. 1.        Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszar kontroli.

Wejście główne do budynku Szkoły Podstawowej nr 5 im. Polskich noblistów w Śremie znajduje się od ulicy Chłapowskiego 12. Prowadzą tam schody z podjazdem dla osób niepełnosprawnych. Drzwi są dwuskrzydłowe i otwierają się ręcznie.

Przybycie do szkoły można zasygnalizować dzwonnikiem znajdującym się przy okienku portierni. Pomieszczenie to znajduje się po lewej stronie za wejściem głównym do budynku szkoły. Jest dostępne bez barier architektonicznych.

W budynku brak wizualnej, dotykowej i głosowej informacji o rozkładzie pomieszczeń. Nie zastosowano urządzeń i innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących. Dostępność zapewniona jest przez pracownika portierni.

Dodatkowo od strony boiska szkolnego przy czwartym segmencie znajduje się wejście dostosowane do osób niepełnosprawnych. Otwarte jest od godz. 7.00 do 15.30.

  1. 2.        Opis dostępności korytarzy, schodów.

Budynek szkoły nie posiada wind.

W placówce znajdują się cztery kondygnacje. Piwnica z szatniami dla uczniów do której prowadzą jedynie schody, bez dostosowania dla osób niepełnosprawnych. Na kondygnację drugą i trzecią prowadzą schody pozbawione dostosowania do potrzeb osób poruszających się na wózkach.

Główna część budynku połączona jest z czwartym segmentem wyposażonym w schody i podjazd dla osób niepełnosprawnych.

Sala gimnastyczna znajduje się na parterze budynku jest dostępna dla każdego.

W budynku szkoły w drugim segmencie na parterze i pierwszym piętrze znajduje się toaleta damska z uchwytem dla osób niepełnosprawnych. Dodatkowo taka sama utworzona jest w trzecim segmencie budynku.

Dla osób na wózkach dostępne mogą być tylko korytarze na parterze budynku.

Pomieszczenia dydaktyczne są przystosowane dla osób niepełnosprawnych. Drzwi posiadają odpowiednie wymiary.

  1. 3.        Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.

Szkoła nie dysponuje wyżej wymienionymi dostosowaniami.

  1. 4.        Informacja o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.

Miejsca parkowania dla osób niepełnosprawnych znajdują się na parkingu wzdłuż ulicy Chłapowskiego 12.

  1. 5.        Informacje o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

  1. 6.        Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.

Szkoła posiada nauczycieli – tłumaczy języka migowego.

Osoby niesłyszące i mające trudności w komunikowaniu się, chcąc załatwić sprawę w naszej placówce z pomocą tłumacza języka migowego zobowiązane są do zgłoszenia chęci skorzystania z tych świadczeń. Fakt ten należy zgłosić w sekretariacie szkoły z minimum trzy dniowym wyprzedzeniem oraz dokonać zgłoszenia w celu ustalenia terminu spotkania.

Dane koordynatora do spraw dostępności:

Karolina Worobiew

tel.  61 28 344 14

Wyszukiwarka

Ostatnio dodane:

Skip to content